Blog pagina

/Blog pagina
Blog pagina 2017-12-14T13:57:49+00:00

Matig ‘snelle suikers’?

Misschien ben je de term ‘snelle suikers’ wel eens tegengekomen. Vaak lees je hierover in een artikel met afvaltips, waarin je het advies krijgt om toch vooral de snelle suikers te vermijden. Maar wat voor suikers zijn dat dan precies?

Koolhydraten
Als je het over suikers hebt, gaat het eigenlijk over koolhydraten. Deze zitten in alle producten die suiker of zetmeel bevatten. Zo zitten er koolhydraten in fruit, zuivel, aardappelen, pasta, rijst, brood, frisdrank en koekjes. Je lichaam zet koolhydraten om in brandstof die je bijvoorbeeld gebruikt om te kunnen sporten en nadenken.

Het gehele artikel kun je HIER lezen (PDF)

Afvallen tijdens de overgang

De overgang helaas moeten wij vrouwen daar allemaal aan geloven. Zo rond het 50ste levensjaar veranderen de maandelijkse perikelen in dagelijkse toestanden. De meeste bekende en misschien ook wel meest vervelende is de opvlieger. Enorme rode snoet, zweet onder de oksels en tintelingen door je hele lijf. En helaas is dat maar een van de vervelende klachten die om de hoek komen kijken. Want wat dacht je van moeilijker afvallen en zelfs aankomen…

Wat is de overgang precies? Zo’n vijf tot tien jaar voordat de menopauze echt intreedt, ontstaan er vaak al veranderingen in de menstruatie. Hierbij kan je denken aan het overslaan van de maandelijkse periode of zelfs een keer extra ongesteld worden.

Het gehele artikel kun je HIER lezen (PDF)

Heb je al van alles geprobeerd om af te vallen?

Lukte het steeds niet of niet blijvend?

Met de juiste begeleiding gaat het je dit keer wél lukken!
Hennie Broekhuizen is voedingsdeskundige, personal coach, Reiki Master en gediplomeerd in orthomoleculaire voeding. Daarnaast is zij ook gediplomeerd voedingscoach van PowerSlim. Zij heeft al meer dan 10 jaar ervaring in het helpen van cliënten naar een gezond gewicht, en ze kan ook jou helpen om je afslankdoel te halen.

Interview in het blad For You.  Het artikel kun je HIER lezen. (PDF)

Marlon Hillenaar, 25 jaar uit Warmond

Echt dun ben ik nooit geweest. Wel lekker stevig gebouwd, maar mijn lichaam was altijd goed in proportie, dus ik vond het prima zo. Toch begon mijn gewicht, ongemerkt, toe te nemen toen ik een kantoorbaan kreeg. Dit betekende weinig bewegen en gemakkelijker even snel wat eten. Toen er langzaam steeds meer kilo’s bij kwamen, ging ook mijn buik steeds meer groeien en ontstonden de bekende love handles. Hier was ik echt niet blij mee en ik vond het tijd worden om actie te ondernemen.

Uiteindelijk heb ik toen voor het PowerSlim afslankprogramma gekozen om af te vallen en mijn figuur terug te krijgen. De combinatie van regelmatig bewegen en goed op mijn eten letten heeft echt zoveel veranderd! Ik was van te voren erg sceptisch maar het was beter te doen dan ik dacht.

En plots…val je niet meer af!

Als diëtist krijg ik heel wat spontane vragen en reacties over voeding en gewicht. En ik denk dat deze, in die 15 jaar als diëtist, met stip op 1 staat: “na een paar kilo val ik niet meer af! Wat nu?” Een zeer vervelend probleem natuurlijk. En misschien herken jij je hier wel in…

Je gaat op je eten letten, kortom je eet minder, je snoept minder (of helemaal niet meer), je drinkt geen alcohol,…. Je eet flink wat rauwkost, je crackers met magere kaas… Je eet alleen fruit als tussendoortje. Zelfs als je ’s avonds zin hebt in chips of koekjes, de appel is je beste vriend… En de eerste week had dit resultaat. Je gewicht daalde snel. Dus dacht je “Oké, het vraagt best wat inspanning, maar het loont, dus ik ga door!” De tweede week was echter een teleurstelling, plots gaat het nog maar half zo snel omlaag op de weegschaal… Ik hoef het scenario voor week 8 en 9 al niet meer neer te pennen, dat ken je vast al… Je gewicht gaat amper met 300 of 400 g omlaag of het zit gewoon vast op een bepaald plateau.